12. februar 2010

Jordmorbesøk =) =/

Var til jordmoren på mandagen, og alt så fint ut =) Ligger akkurat på den røde streken!=)
Da hun skulle høre på hjertelyden var den umulig å finne. Jordmora prøvde å beholde roen, men jeg kjente masse med liv! Det bare sprakte og dunka og sparka i den doppleren hennes. Så fikk ikke sjekka noe hjertelyd den dagen. Hehe.

Har gått opp bare 2 kg, og er i uke 25. Det synes jordmora var lite. Jeg sa at det er vel akkurat passe, gikk ikke opp så mye med Iris de første 23 ukene heller. Men etter det gikk jeg opp 1 kg i uka i snitt. Men de forsvant ganske fort etter fødsel da.
MEN etter hun hadde sagt at jeg ikke hadde gått opp så mye så sa hun at jeg kanskje spiste akkurat det jeg trengte da... Joda sier jeg, jeg spiser fisk, kjøtt, grønnsaker og frukt.
Smågodt, potetgull og drikker brus.. Hihi.
Ååå, sier hun.. DET var kanskje ikke så bra da..
Så begynner hun å spørre om jeg er i aktivitet. Nesj, er ikke ute å går meg noe særlig turer osv nei. "Har du ikke tilgang på en ergometersykkel da?" Nei, men jeg har medlemsskap på 3T, sier jeg.
Ja, det hadde kanskje ikke vært så dumt å bruke det da?

Neida, det hadde helt sikkert ikke det... Men hva er poenget med å si at jeg har gått opp så lite, for så å begynne å nærmest presse meg til å begynne å trene og kutte ut smågodtet?
For det første, ja, det er godt å røre på seg når man føler man har overskudd til det. Og det med godteri og brus og sånn.. Jeg spiser ikke en hel pose potetgull, drikker ikke 1.5 liter cola når jeg drikker brus... Det er forskjell på mengder med søtt man har i seg mener jeg! Så hvorfor prøve å få meg til å kutte det ut helt?? Skal man ikke kose seg i det heletatt når man er gravid?

Jaja, er sikkert bare jeg som er sær som henger meg opp i dette, men synes det var litt unødvendig!=P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar