29. januar 2011

Bryllupet =)

Må vel også skrive litt om det kommende bryllupet! :D Preben fridde jo til meg i oktober 2009, han hadde faktisk en grunn til at han valgte den datoen han fridde også. Nerd som han er så hadde han regnet ut at den dagen, så hadde vi vært sammen i 2000 dager! =)) Jaja, synes det er koselig at det er en grunn bak ting jeg da =)
Men siden jeg var gravid da, så ville jeg hverken gifte meg gravid, eller ammende. Så da ble det bestemt at vi ventet til 2011 =)
Jeg hadde veldig lyst på Juni- bryllup da. I mai har halvparten av slekta mi bursdag, så det ble ikke en aktuell måned, i juni skjer det ingenting spesielt, juli har alle ferie og reiser på ferie, august synes jeg er sånn klisjè måned å gifte seg i :P Så da ble det 10. September! :D

Kjolen er funnet, ikke bestilt, brudepikekjoler funnet, ikke bestilt.
Kirken og lokalet er booket og klart! Og lurer på om jeg skal lage invitasjonene selv eller om jeg bare skal bestille de fra nett?
Vi får se =)
Har bestemt oss for at vi skal ha oksestek til hovedrett. Forrett og dessert mener Preben vi ikke skal ha, mens jeg er sterkt uenig!
Han mener kakene og kaffen etterpå er dessert.
Men det skal vi nok diskutere =) Må jo ha 3-retters når man skal gifte seg!

Vil også gjerne ha litt tips fra dere der ute som HAR eller som har kommet litt lenger i planlegging enn meg =)) Det setter jeg stor pris på =)

Tema tror jeg blir hjerter. Noen av blomstene vi skal ha er jo selvfølgelig Irisblomster og Liljer =)


Dette er hvordan en Irisblomst kan se ut =) Finnes i flere former og farger =)









Her er jo noen Liljer =) De kommer også i forskjellige former og farger =) Men tror jeg skal ha hvite =)



Fargene hadde jo jeg bestemt skulle være lilla, siden jeg elsker den fargen, og mener alle rundt "forbinder" meg med lilla. Men min kjære var ikke enig... Han vil heller ha vinrødt, eller sølv.
Så da må jeg nok trekke tilbake lillatemaet jeg hadde sett for meg i hodet mitt da!
Jaja, det er tross alt han som skal gifte seg også, så han må jo få være med i planleggingen =)
Men jeg skulle helst sett at han holdt seg unna og lot meg få kontrollen. Hehe!

Om vi har kommet fram til noe mer er jeg ikke sikker på altså.. Men vi kutter ut søskenbarn, og heller inviterer flere venner =) Vi har ikke all verdens penger å bruke på dette her, så da velger vi heller flere folk som vi snakker med og møter til daglig enn å invitere de vi ser 1-3 ganger i året.
Så tilsammen blir vi vel 50 gjester + oss selv!
Også har vi ett lite problem da, og det er jo hvem som skal passe ungene.. Alle som kunne vært aktuelle, blir jo bedt, og jeg har ikke lyst til å "plassere" de hos noen de ikke kjenner så godt!! Men vi finner vel en løsning håper jeg! =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar